donderdag 29 maart 2012

tuinman

Deze week de lente gevierd met een elftal.
Pakte zo uit, leuke, vriendelijke mensen samen hier.
Eerst de crémant op de veranda, met zang en fluit.

Een vd gasten vond het tuinwerk wel enorm, een opgave.
In het begin bij de erge wildernis hier wel eens gezucht.
Nu de bramen, distels, japanese creepers onder control.
Steeds meer perken zelf, samen omgetoverd tot kweekveldjes.
Pompoenen, vlinderstruiken, groententuin, kruidentuin,
bloemenveldjes, bouquets des fleurs d'été...

Het mooiste vind ik het begieten.
Als jongen van 10 tot 12e op balletschool geweest.
Als enige jongen vd hele jaargroep kreeg ik de hoofdrol.
In de jaarlijkse uivoering mocht ik de bloemetjes begieten.
Op het grote podium in het bondsgebouw van Goirle met alle ouders.
En jawel de prachtige blommekes waren de mooie balletmeissies!

Tja, naar de middelbare school liep je niet te koop met ballet.
Dus werd het voetballen en later tennissen.

Wat bleef hangen was de droom van tuinman zijn.
Nog eens met Adrie op zoek geweest naar een groententuin.
Dat was veel te natte grond, het bleef dus bij kruidentuintjes.
Nu hier in Sailly mag ik me elke dag uitleven met de watergieters.

De aftrap aan het nieuwe seizoen hebben we met een elftal gedaan.
Met bedes van dank voor nu en om zegen voor gastvrijheid en liefde,
open oog, luisterend oor, warm hart, broeders en zusters.
In de eetkamer aan de tafels vd Kerkstraat, engelen aan het plafond.
Het eindigde met veel gelach en dansjes in de salon...
Het nieuwe jaar met zijn vier seizoenen ingewijd...