donderdag 7 maart 2013

AVK alleen vooruit kijken

Vanmiddag na het ruimen vd zooi in mijn slaapkamer
de kuierlatten genomen en een uur lopen peinzen.
Op mijn leeftijd heb ik gemiddeld nog zo'n 20 jaar,
dwz zo'n 175.000 uur, 10 miljoen minuten,
tijd te kostbaar om te verprutsen...

Hans kwam weekend terug met "alleen vooruit kijken"
had ie van zijn broer, meegenomen uit Sint Maarten.
Niet achterom blijven zien wat allemaal fout ging,
nee fris voort, open, hier en nu en straks...

Zo kreeg ik 21 jaar geleden van Marjan mee:
"het is goed, het was goed, nu ieder eigen wasgoed".
















Dat gaf een gerust, opgelucht gevoel.
Als het fout gaat, kan het toch goed zijn.
Net zoiets als broeder Gilbert in Zundert zei,
toen ik aankwam met een verloofde om te trouwen:
"als het gaat is het goed, als het niet gaat is het ook goed!"
(door 2x vuur, teken van boven?, werd huwelijk afgebrand)

Belangrijk om de lessen vh verleden te bewaren.
Da's iets anders dan terugzien in "had ik maar",
spijt, wrevel, wrokjes, erger,nog, haat door wat was.

Met de kennis van nu zouden we veel anders gedaan hebben.
Enkele dingen zijn nog over te doen, 't meeste niet.
Wel beseffen wat er fout ging, geen spijt bewaren.
Dus schikken in ons lot en wijzer voort.

Loslaten, the things to let, to release, een opdracht.
Da's boosloos, waar ik merci leuke reacties op ontving.

Ons moeder had daar haar spreuk voor:
"Als je het niet kunt krijgen zoals je het wilt,
zie het dan te willen zoals je het krijgt....
En blijf met de genade meewerken...."

Please Lord, please angels, help me, help us please...