dinsdag 31 maart 2015

Dinsdag














Zondag 25 janvier naar Parijs met de TGV in 80 minuten.
Doel was een nieuw paspoort scoren bij de Nederlandse ambassade.
Mooi weer, uitgestapt in Gare de Lyon en gewandeld langs de Seine.
Zulke brede trottoirs, paden, wegen, lanen dat we alles konden lopen
tot het appartement dat achter de Arc de Triomph lag.

Dat appartement behoort tot de erfenis vd famille Fonteray.
Die hadden geen kinderen en lieten bezit na aan de Commune Sailly.
De gemeente Sailly erfde een immeuble met 8 appartementen in Paris
en mijn domein waartoe eerst het deel vd buurvrouw ook hoorde.
Na wikken en wegen, want dit huis had ook dorpsgîte kunnen worden,
koos de gemeenteraad van Sailly voor behoud vd appartementen.
Dorpelingen mogen het appartementje huren....

Het paspoort was gauw geregeld en we bleven aan de wandel.
Wauw, wat is Parijs mooi en makkelijk te  voet te doen.
Wat een schitterende stad, was ik al weer ruim vergeten.
Heb met vriend Erik Penn op Pont Neuf geslapen in 1971
op onze tocht al liftend naar Barcelona en nog paar keer bezocht.
In mijn herinneringen auto's, druk verkeer, uitlaatgassen....
En nu ervaar ik brede lanen, ruimte, schoonheid, authentieke sfeer!
Mattie en ik hebben een dikke marathon gewandeld in 4 dagjes Paris.
Wat een feest, wat een stad!