dinsdag 5 juli 2011

danken

Daar sta ik dan 's morgens. Theewater staat op. De engel krijgt haar eerste ochtendkaars. En ik denk aan hen die het zwaar hebben, mijn nichtje die een nieuwe heup heeft, een vriendin wier man is gaan hemelen. Ik denk dankjewel dat ik er nog mag zijn, weer een dag, weer een genade.....

Zo bidden we 's avonds vaak met gasten.
Eerst de misdienaarsbel, gevonden op een puces, klingelen naar oost, noord, west en zuid, naar de hemel en naar de aarde en naar ons allen aan die eettafel.

"Dank voor deze dag.
Dank dat we er mogen zijn.
Dank dat we hier samen mogen zijn.
Dank voor alle hulp die we vandaag kregen.
Dank dat we aan deze rijke dis mogen zitten.
We vragen om macht en kracht voor hen die het zwaar hebben.
We vragen om de zegen voor deze maaltijd en voor ons allen!
Amen."

Et............ Santé !
Et.......bon appetit !
Et vive la bonne vie !