dinsdag 2 augustus 2011

als een vrijmetselaar

In de jaren '90 vd vorige eeuw veel naar de abdij Maria Toevlucht in Zundert. Daar een 3tal keren een groep vrijmetselaars meegemaakt op hun jaarlijke retraite. Ze kregen toen gesprekken met de abt broeder Jeroen. Wat me van hen vooral is bijgebleven is "dat we onze mening geven, dat we niemand iets willen opleggen en dat het aan jou is om er al of niet iets mee te doen".
Dat spoort met "vat het niet persoonlijk op" vd 4 inzichten, tenzij het je past.

Al 40 jaar schrijf ik in dagboeken over dromen, strijd, relatieworstelingen, zin vh leven, familie, vrienden, waarhetomgaat... Vanaf mijn 25e was mijn gedachte om als het huis in de fik ging allereerst en zonodig alleen de dagboeken mee te nemen. Om later aan de kleinkinderen eea vd ouwe door te geven.
Daarom is dit bloggen begonnen. Met de drang om vooral aan de achternazaten verhalen en mijn meningen en ideeën door te geven.
Nu staat het ineens open en bloot op het worldwideweb. Iedereen kan dit lezen. Met dank aan Bart Buijze (www.missmarvels.nl), de' grote man op de foto hierboven, die me het systeem nader heeft uitglegd en met dank aan Karel Bokhorst, de bouwer van www.angebourgogne.com die me hierop gewezen heeft.

De schrijfsels zijn mijn bevindingen, meningen, voorzetten, hints die me zelf geholpen hebben. Aan de lezer de vraag om het te lezen zoals boven beschreven: als een vrijmetselaar...