woensdag 18 juni 2014

6 gymnasium Odulphus 1970

Al maanden ligt er een uitnodiging voor een reünie,
de laatste klas gymnasium 1970 Odulphus Tilburg.
1969-1970, de meisjes kwamen net de school binnen,
maar onze klassen alpha en bèta kenden alleen boys!

14 juni, zaterdag, heb ik wel gasten in huis en gîte.
Bezoekers op Bourgondische en spirituele vakantie.
En het is even een hele reis, zo'n 1500 kms.
Maar ik kan ook wat klussen met Frank en Erik,
vrijdag weg en dinsdag terug, why not?
Het is te regelen met hulp in huis en gîte.
Wanneer zie ik de boys na 44 jaar weer?
Last minute aankomen kan hier,
last minute gaan dus ook.

13.30, 14 juni in de lerarenkamer van Odulphus.
De meesten goed herkenbaar, een paar minder, een enkeling niet.
De sixties waren gloriejaren, sport, NOS, meissies, feesten, Goirle.
De ontmoeting als praeses van leerlingenvereniging NOS in de aula
met de winnares van het interscholair sonfestival Veronika Eijkens,
die ik mocht presenteren aan het hooggeacht Odulphiaans publiek,
een hoogtepunt, vijf jaren later was ze de moeder van mijn dochters.
Onverwacht geslaagd wat ik vierde met een enorme sprong naar benee,
dat kreeg ik van een paar klasgenoten als (vergeten) herinnering mee.

 

31 op de foto, met dank aan Peter van Breugel, rechtsvoor.

Daarna feestelijk samenzijn in café Hoegaarden, Piusplein.
Was enerverend, na 44 jaren nog steeds mogen zijn in dank en zegen.
Joep Rietveld, leraar latijn, was zo goed om aan het feest mee te doen.

Ik kon het niet laten om te vragen waar het om gaat in dit leven.
Gevraagd om in één woord weer te geven waar het om gaat.
Tenslotte zijn we allemaal op eigen manier op onze reis naar wijs.
Let wel de antwoorden van een jongensteam na al gezellig drank.
Relaties
Coïteren (in plat Nederlands)
Genade
Innerlijke rust
Lekkere wijnen
Rust
Passie
Liefde en familie
Je eigen dromen najagen
Opa zijn
Samen
Geld
Delen
Huishouden "de duit en de fluit"
Liefde
Gezondheid
Geluk
Statistiek
Genieten
Gezelligheid
Vriendschap


In het midden Wim der Kinderen, de organisator, de slimste van 6 gym!
Merci bien, well done!