donderdag 28 juli 2011

engel, zorg voor mij

Komt er bericht dat me droef maakt, tranen, iemand heen gegaan...

Daarna loop ik naar de brievenbus en vind deze engelenkaart en word weer blij. Een Spaanse engel van Judith uit den Haag. Voor haar is het een gegeven dat engelen deel uit maken van het leven.
Als ze werkt als juf komt de engel ook voorbij.
De engel vertelt de klas wie het kaarsje mag doven. Het kind dat heeft gedoofd heeft voor allemaal een engel gebracht voor de héle dag. Een engel voor Lisa op de schouder, een engel voor Koen enzovoort. Alle namen noemt ze dan. En natuurlijk zijn er dan kinderen die zeggen: "de mijne is net weggevlogen". "O, maar dan komt hij zo weer bij je terug".

Aan het eind vd dag zingt ze: " Engel van mij, zorg steeds voor mij, dag en nacht, vroeg en laat, totdat ik met u naar de hemel toe ga."