donderdag 24 november 2011

anjo de guarda

Vasco da Gama in Monte Gordo.
Ontdekkingsreiziger gestrand in een vissersdorp van 4000 zielen.
Zon, fris koud zwembad, heerlijke buffetten, zee, gym, fietsen...

Een flinke schare bridgers strijkt hier jaarlijks neer.
Elke avond 3 lijnen van 7 tafels, 84 spelers, zo'n 4 weken lang hier.
Vandaag getennist met 3 senioren die hier voor het 10e jaar komen.
De kampioenen vd bridge gister waren 91 en 90. Ouderdom loont...

De wederkerende vraag bij zulk een time-out: waar gaat het om?
Inspirerend antwoord van Richard Bach in "Maria onder hypnose".
Het gaat over een vliegenier die een hulpeloze vrouw, wier man out is gegaan in de cockpit helpt landen en die zelf huilp krijgt van een geest in zijn eigen cockpit.
"Ik ben een volmaakte manifestatie van een volmaakt Leven, hier en nu.
Elke dag leer ik meer over mijn ware aard en de macht die mij over de wereld van uiterlijke verschijningsvormen is gegeven.
Ik ben diep dankbaar voor de leiding van mijn hoogste zelf tijdens mijn reis."

Dat beeld van hulp, van engelen, die je dragen, dat!
Je ziet het hier in Portugal veel op de huizen, anjo de guarda.
We hebben deze geesten nodig in deze onrechtvaardige wereld...
Please help and guide us!