zondag 22 juni 2014

waar gaat het om?

6 jaar geleden met Hemelvaart vroeg ik Fee waar het om gaat:
"geboren worden", en dan, "groot worden", en dan, "dood gaan".
Oudste kleinkind, op mijn vaders sterfdag, 24 juli, wordt ze 12.

In de opsomming Odulphus "waar het om gaat" kreeg ik één reactie.
"Geld" was bedoeld om me op het verkeerde been te zetten.
Jaja. Grapjas en dan nog wel een beste van de grote club.
"Met zon ipv l zit je er dichterbij. Joie de vivre is ook een goeie".

We leven in een wereld van snelle communicatie en apps and so on.
Bewegen, ondernemen, samen, lief en leed delen; dat is mooi.
En toch blijft: waar gaat het nou echt om?
Ieder heeft zijn eigen bestemming.....

Ons Odulphus met katholieke waarden had ook kunnen geven,
zeker na 44 jaren leven, discuteren, reizen en mediteren:
God
Christus
Boeddha
Mohammed
Zen
Tao
Osho
Overgave
Kruisdood
Vervolmaking
Zelfverwerkelijking

Maar nog even niet nu onder de klasgenoten van 1970.
Komt wel meer in zicht denk ik als het einde roept.
Ik probeer hier mijn droom te leven, le petit paradis Sailly.
De grote motor blijft le bon Dieu, alsjeblieft, je mag, het kan...
Met, avec ses anges, zijn engelen, die me bewaren...... 
Het waarom hangt nu op genade en vervolmaking.

Tegen de middag gaan de dames, een mooi stel, voort.
Ja de vraag: waar gaat het om?
De een zegt: liefde, God, leven.
Da's nou mooi!
De ander zegt met twinkelogen: vrolijkheid.
Dan sta ik blij uit te zwaaien....