zondag 15 maart 2015

peace please

Taizé roept, ik hoor klokken om 7 en 8 uur in Sailly.
Zit in de kerk alvorens de klokken luiden, hoogmis!
Ik zit voorin achter 4 voorgangers met paarse stola's.
Daar heb ik gezeten met Nynke, Rolf, Riet, Xander, Beth.
Vanavond voor hen Taizévoering in Hoorn.
Het voelt alsof ik daar aan mee doe zo...

De zang voelt gedragen, alsof een ander in me zingt.
Dan weet ik weer waarom ik hier ben: om in te hemel te zijn.
Zo volmaakt als alles past, zit, zingt, alles vol genade, vrede.
Weg met stress, problemen, gedoe, nee open staan voor ......

In de Stilte dank ik merci merci superbeaucoup, merci.
Al wat was was en het was goed, het moest zo zijn, soit.
Ik heb vrede, ook met al die missers, al het tekort schieten.
Met dank aan mijn beschermengel voor alle reddingen.
Leven is fijn, vrede, met eenieder kan ik door de deur...

Als het nu mijn tijd zou zijn, dan zou ik in gelukstranen opgaan.
Maar ik heb nog te doen; herstellen, ontvangen, doorgeven.
Er blijft werk, want er is veel onvrede, strijd, oorlog.
Laat me nog maar even gaan please...

Een zachte, ongelooflijke Stilte met zo'n 250 kerkgangers.
Het voelt als hoop, geloof en liefde voor de wereld.
Waar broeders en zusters overal samen zingen.
Christenen en moslims... alle religies vereend.

Vieni Spirito creatore, Kom Scheppende Geest.
Da pace cordium, da pace cordium.
Geef ons vrede van het hart, geef ons vrede.
Dona nobis pacem, dona nobis pacem, geef ons vrede...

Peace please!
En nog veel mooie vieringen.....
Ziehier de kerk van Taizé na de mis vanmorgen. ZON DAG!